1 2 3 Wheel
Търси по превозно средство ТУК
1
2
3

Auto Express 2017: Тест летни гуми с размер 205/55 R16

Auto

Специализираното списание  Auto Express публикува един от последните тестове за 2017г. В списъка на участниците в теста за  летните гуми  са включени най-продаваните  модели гуми във Великобритания като Bridgestone и новите  продукти от марките  Syron и Nankang.

Тествани модели:

Тестовете са проведени върху сухи и мокри повърхности на изпитателния полигон на Bridgestone недалеко от Рим. Всички участници в тестовете преодоляха девет различни дисциплини, резултатите от които са превърнати в проценти. Гумите са тествани на мокро и сухо, като се има предвид шума в кабината и съпротивлението при търкаляне. 

Обобщена таблица на резултатите от теста на летни гуми в размер 205/55R16

Резултати:

11 място-Syron BlueTech

Загрижеността на тестващите е предизвикана от  относително дълъг спирачен път върху мокра настилка, който с десет метра превишава показателите на  водещия модел Continental  и  с  пет метра по-дълъг спирачен път на сухи настилки от Dunlop. В сравнение с най-добрите модели разхода на гориво на този модел ще се увеличи с 7%.

 

 10 място- Nankang AS-2+

 Разликата между азиатското производство и премиум марките все по-вече намалява. Това се вижда и от демонстрацията на китайските производители. В повечето от тестовете за безопасност модела е  на средно ниво , а на мокра настилка дори успя да изненада тестовите пилоти, показвайки четвърти резултат. 

 

 Поради широките периферни дренажни канали, тези гуми се представят  добре в теста за устойчивост на аквапланинг и в тестовете за стабилност при мокри условия. Гумите Nankang AS-2 са малко  шумни . Основният им проблем е икономията на гориво- в сравнение с Dunlop разхода на гориво се увеличава с 6 %.

 9 място-Toyo Proxes CF2

Този модел е на пазара вече няколко години. Основният му недостатък е липсата на сцепление при спиране на мокри и сухи настилки, както и сравнително високото съпротивление при търкаляне.

Славата на модела е за ниско ниво на шум, отлична управляемост на суха настилка и добра устойчивост на мокра настилка.         

8 място- Pirelli Cinturato P7 Blue

Този модел е на пазара от 2012г. и е първият в света модел с двоен рейтинг “АА“ по икономия на гориво и сцепление с влажна повърхност. Възникнаха въпроси в групата не експертите свързани с устойчивостта на аквапланинг. Поведението  на Cinturato P7 Blue при извършване на маневри на сухо  бе сравнено с управляемост на спортни гуми. Модела се отличава с добро сцепление и остра реакция на волана.

 

 

 

7 място- Falken Ziex ZE914 Ecorun

Още един пример за гума с лоша комбинация от  сцепление на мокро и горивна ефективност-това е Falken Ziex ZE914 Ecorun. При управление на мокро трасе тестовия автомобил, оборудван с гуми  Falken показва липса на сцепление и поднасяне на задните части. В тази дисциплина той финишира последен. В сухи условия модела доказа своята мекота, която за съжаление не означава тихо и спокойно каране. Що се отнася до икономията на гориво можем да кажем, че Falken  e най-добрата гума сред моделите от средния сегмент.

 

 6 място- Goodyear EfficientGrip Performance

На последния тест през 2014г. на летни гуми в размер 205/55R16 ,  Goodyear EfficientGrip се класира на второ място. Три години по-късно те отново надминаха Dunlop Sport BluResponse, да не говорим за забележителния модел Continental ContiPremiumContact 5.  Както и преди три години успеха на Goodyear се дължи на ниското съпротивление при търкаляне и акустичен комфорт. Моделът се представя добре на теста за устойчивост на надлъжен аквапланинг и се класира до трите най-добре представили се  на мокра настилка гуми. Според експертите при представянето на сухи пътища липсва острота на реакция, както и при гумите Hankook и Continental.

 

 5 място- Hankook K125 Ventus Prime3

При представянето на новия модел Hankook Ventus K125 Prime3  през 2015г. южнокорейските производители на гуми говореха за значително подобряване на поведението на мокро в сравнение с предшественика си Prime 2.  Тестовия Hankook Ventus Prime 3 е пряк конкурент на Goodyear EfficientGrip, тъй като при първите резултати в мокри условия показва много малки различия в показателите. Разликите се появяват по-късно в сферата на икономия на гориво, акустичен комфорт и странична стабилност на мокри пътища. На суха пътна настилка гумата показва най-добрия резултат заедно с Continental , а на теста за спирачна ефективност заема второ място.

4 място- Kumho Ecsta HS51

 На проведените тестове за гуми в размер 205/55 R16  от  Auto Express преди осем години гумите Kumho бяха класирани едва на девето място.  На сегашните тестове гумата показа, че може да бъде една от най-добрите в средния сегмент и една крачка пред  Hankook. Тайната на успеха се дължи на доброто сцепление на мокра повърхност, където е на трета позиция и отстъпва място на Bridgestone и  Continental . В теста за надлъжен аквапланинг гумата показа висок четвърти резултат. Що се отнася до суха настилка , спирачния път на Kumho HS51 с три метра превишава резултата на най-добрия модел.  

3 място-  Bridgestone Turanza T001 Evo

Този модел на  Bridgestone в размер 205/55 R16 е тестван два пъти от специалисти на Auto Express, без да остави никакво впечатление у тестващите. В мокрите тестове гумите заемат второ място веднага след Continental.  Добро представяне и на тестовете за аквапланинг. В тестовете на суха настилка Turanza T001 Evo също не показа грешки- остана близо до лидерите в класирането. Освен това моделът се оказа един от най-тихите в теста.

 

 2 място- Dunlop Sport BluResponse   

Преди три години тези гуми станаха победители в летните тестове на британското издание. И този път приключиха теста с достойни резултати, въпреки че този модел е на пазара от 2013г. Нейният успех се дължи на високите показатели на суха настилка. В резултат от тестовете на Goodyear  и Dunlop, експертите от Auto Express многократно отбелязаха ниския разход на гориво. В теста за устойчивост на аквапланинг  Dunlop се оказаха със среден резултат.

1 място-  Continental ContiPremiumContact 5      

Гумите Continental ContiPremiumContact 5 са на пазара от 2012г. Някои от по-големите размери се заменят с Continental PremiumContact 6. Единственото слабо място на модела се оказа съпротивлението при търкаляне. Това означава, че Continental ContiPremiumContact 5 ще увеличи разхода на гориво с едва 3% в сравнение с най-добрите гуми спечелили теста. На суха и мокра настилка гумите имат балансирано представяне. На сухо Continental  както и продуктите на Hankook се оказаха на нужната висота. Подобно поведение на ContiPremiumContact 5 се наблюдава  и върху мокра настилка, където гумите реагират светкавично на волана и показват добро сцепление в завоите. Германският производител винаги е бил фокусиран върху подобряване на ефективността на спиране върху мокра настилка.

 

 

 

 

Сайтът използва „бисквитки“ („кукита“), за да ти предостави възможно най-доброто потребителско изживяване. Прочети още
СЪГЛАСЕН СЪМ